TRADEMARKS: THE SIMILARITY TO THE DEGREE OF CONFUSION

  • Я. А. Дударева Email: doroninasv73@mail.ru
Keywords: HOMONYMS OF TRADEMARKS, LINGUISTIC EXPERTISE OF TRADEMARKS

Abstract

In the article on the basis of actual court cases is considered one of the problematic issues of linguistic examination of commercial signs - is the question of confusing similarity / differentiation homonymous commercial names, operating in the field of lingvomarketing.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Заключение комиссии экспертов ГЛЭДИС по определению Девятого арбитражного апелляционного суда РФ (по словесным товарным знакам ЭРОЛИН и ЭФОЛИН)//URL: http://www.rusexpert.ru/index.php?idp=content&id=175 (дата обращения: 23.10.2013).

Методические рекомендации по проверке заявленных обозначений на тождество и сходство, утвержденные приказом Роспатента от 31.12.09 № 197//Электронный ресурс. -URL: http://www.rupto.ru/norm_doc/sod/metod_rek/metod_rec_tojd.pdf (дата обращения 13.12.2013).

Постановление Президиума Высшего Арбитражного Суда Российской Федерации от 18 июля 2006 г. N 3691/06.//Электронный ресурс. -URL: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/12049928/(дата обращения 13.12.2013).

Постановление Пленума Высшего Арбитражного Суда Российской Федерации от 17.02.2011 № 11 «О некоторых вопросах применения Особенной части Кодекса Российской Федерации об административных правонарушениях»//Электронный ресурс. -URL: http://www.arbitr.ru/as/pract/post_plenum/33765.html (дата обращения 13.12.2013).

Новичихина, М. Е. О некоторых трудных случаях лингвистической экспертизы товарных знаков//Вестник ВГУ. Серия: Филология. Журналистика. 2012. №1. С. 221 -227.

Published
2017-05-04
How to Cite
Дударева, Я. А. (2017). TRADEMARKS: THE SIMILARITY TO THE DEGREE OF CONFUSION. Legal Linguistics, (3 (14), 101-106. Retrieved from https://legallinguistics.ru/article/view/2132
Section
Forensic Linguistics