LINGVOLEGAL ASPECTS OF PROTECTION OF OLYMPIC SYMBOLS
Abstract
In the article on the basis of actual court cases relating to the protection of Olympic symbols, is considered one of the problematic issues of linguistic examination of commercial signs - is the question of confusing similarity / differentiation homonymous commercial names, operating in the field of lingvomarketing.Downloads
Metrics
References
Гаврилов, Д. А. Сочи-2014: вопросы защиты олимпийской символики//Российское конкурентное право и экономика. 2011. №2. С. 58 -59.
Контекст: ...К примеру, компании ООО «General Motors Daewoo Auto and Technology СНГ», которая размещала информацию о продаже автомобилей Chevrolet с цветом кузова «Olympiс white», пришлось заплатить более 23 млн. [Гаврилов, 2011, c.59].
Оберемок, В. В. Пресечение фактов незаконного использования олимпийской символики//Российское конкурентное право и экономика. 2011. №2. С. 52 -57.
Контекст: ...Так, ООО «КБ Московский капитал» за распространение рекламы вклада «Олимпийский резерв» привлечен «к административной ответственности в виде штрафа в размере 40 тыс. руб.». [Оберемок, 2011, с. 54].
Проект базового курса по олимпийскому образованию «12-летний цикл: от заявки до наследия», разработанный Российским международным олимпийским университетом//Электронный ресурс -URL: http://sochi2014.com/games/education/competition2011/application_2_fundamentation_course.zip (дата обращения: 10.09.2011).
Решение Арбитражного суда Ростовской области от 08.07.2011 г. по делу А53-6008/11//Электронный ресурс. -URL: http://kad.arbitr.ru/data/pdf/375bd7c6-fe7b-4360-a7aa-2adad699005d/A53-6008-2011_20110708_Reshenija+i+postanovlenija.pdf (дата обращения: 10.09.2013).
Федеральный закон от 01.12.2007 №310-ФЗ «Об организации и о проведении XXII Олимпийских зимних игр и XI Паралимпийских зимних игр 2014 года в городе Сочи, развитии города Сочи как горноклиматического курорта и внесении изменений в отдельные законодательные акты Российской Федерации»//Электронный ресурс -URL: http://base.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req=doc;base=LAW;n=148780 (дата обращения: 10.09.2013).
Copyright (c) 2017 Юрислингвистика
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors, which are published in this journal, agree to the following conditions:
1. Authors retain the copyright to the work and transfer to the journal the right of the first publication along with the work, at the same time licensing it under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows others to distribute this work with the obligatory indication of the authorship of this work and a link to the original publication in this journal .
2. The authors retain the right to enter into separate, additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published by this journal (for example, to place it in the university depository or to publish it in a book), with reference to the original publication in this journal.
3. Authors are allowed to post their work on the Internet (for example, in a university repository or on their personal website) before and during the review process of this journal, as this may lead to a productive discussion, as well as more links to this published work (See The Effect of Open Access).